Selasa, 20 September 2011

penat aku berbaloi

salam semua.. MASA.. cepat betul berlalu.. tup..tap..tup..tap.. da nak masuk setahun anak2 aku.. masih terbayang2 lagi waktu melahirkan kembar.. doktor tunjuk kat aku soh bgtau jantina anak..aku tgk tapi sempat lagi aku kata 'keciknye baby aku' (lam hati la..) bila bawa balik umah, hari2 dok tanya en.supian 'bila anak kita nak besar nih'.. sekarang bila tgk kembar, rasa da besar sgt wlupun ramai yang kata anak2 aku kecik.. x mcm budak2 lain yang seusia dgn dorang, klu skarang nih korang rasa kecik, korang bayangkan la masa kembar lahir dulukan.. sila bayangkan seniri..

dulu mmg muka lain2, tapi bila da makin besar, aku mak dorang seniri pun kadang2 confuse, sama, seiras, serupa, klon apa lagi perkataan yang seswai??? dari segi tingkah laku mmg lain, amina seorang yang sgt manja, nak menempek jer ngan kita, mulut pong.pang..pong..pang..tapi bila org nak amik nangis, jinak2 merpati la konon.. zahra sebagai seorang adik lebih berdikari, lebih friendly tapi klu sekali dia mengamok mmg susah nak pujuk, terpekik-pekik menjerit, sakit tinga aku nih..seb baik gegendang telinga aku tebal.. selalunya klu kes kecemasan mcm nih aku pas pada papa dorang.. sebabnye hanya pak supian jer yang sabar dan tau memujuk.. aku?? nan adoo.. tak kose mak nak pujuk..


anak2 aku mmg rajin klu bab mengemas rumah, aku tak payah suruh, dorang akan bergotong royong sesama kemas rumah.. nak marah kang kena darah tinggi, tak marah, sakit mata menengoknyer.. sbb tuh la pak supian kata 'mama suka betoi jadik tarzan'. mcm mna aku tak jadi tarzan klu da mcm gini gayanya:


^




^




^




^




^




^




^




^




^




^

















aku pot..pet..pot..pet.. dorang bole senyum silap gelak2 lagi kat aku.. korang rasa korang mampu?? ker korang pun akan jadik tarzan mcm aku gak?



^




^




^




^
tapi

^




^





^




^




^
bila keadaan kembali tenang, bila aku pandang muka amina zahra, aku nangis, bukan sbb perbuatan dorang tapi aku berasa amat bersyukur, betapa hebatnya kurniaan tuhan kepada aku dan en. supian.. betapa bertuahnya apabila amina zahra hadir dalam hidup kami..



^




^




^

pari-pari kecil kami



^





^




^










terima kasih Ya Allah
ajaib sungguh ciptaanMu, macam berjanji plak tido pun dalam keadaan yang sama, aku kadang2 tgk .. kelakar ada, hiba pun ada, tapi aku mmg bersyukur sgt2, biarla wlupun penat mcm mna pun tapi bila tgk muka dorang terus ilang penat aku..




3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mama eja...cool yer

TUNTEJA berkata...

comelllll.....

Mama Kembar 3 berkata...

tgh buat semak pun comei, tgh tido pun comei!
btw, rasanya mak mak kembar ni mmg spesis yg slalu jd tarzan kan? sama laa kita haha!