Isnin, 5 November 2012

sila telan air liur masing2

sebenarnya nih sambungan dari kisah majlis aqiqah aminazahra, ramai org dok tnya napa tak letak gambar kenuri aqiqah, aku bukan tak nak letak tapi aku tak sempat nak pegang camera pun, org ramai sgt lepas tuh dok bersalam salaman, cium semut, sembang pot pet pot pet... mna nak ingat amik gambar, tapi tak pe, adik kesayangan aku ada amik, nih pun aku mintak kat dia.. meh kita tgk menu yang ada pada majlis tuh


time nih org x ramai lagi (nih geng yg baca tahlil)



lauk yang pelbagai, org kg datang masak ramai2, sedapnya... nyumnyum.. 



ada gulai nangka, sup daging mabeles dan asam pedas batang keladi mengaum.. hahaha



ohh... lupa ayam masak merah maklong yang sgt pemes kat kampong... aku tak tau nak cerita mcm mna rasa dia tapi bila makan ayam masak merah tuh rasa mcm ngko menang 1 juta.. pecayalah kawan-kawan



air asam cicah ngan daging sup tadi.. terangkat weii..



kerabu bunga betik. penah mkn? mmg pahit skit tapi sgt baik utk kesihatan, kat utara mmg pemes.. kat sini tak tau la korang panggil apa.. (tgk kejap je da licin)



nih lagi 1 peberet aku, sambal belacan tambah buah quenen (aku tau nama quenen je, klu korang panggil buah apa?) k.yan, kzaidah ada wat sambal belacan mcm nih, tapi tak KAWWWW mcm nih.. tgk hirisan buah quenen besar2, bila gigit...wowwww... (okeh sila bayangkan seniri)



ni acar limau yang dibuat seniri oleh tok cik aku... segala mcm buah ada dlm nih.. (time aku taip aku tak tau la bape gelen air liur aku telan, korang mcm mna? masih bole bertahan ke?)



nih tapai, menu wajib atok aku, dia wat seniri wooo.. sedap, lembut, manis.... aduhhhh... (telah lagi air liur, klu time pose, aku rasa da batal pose aku dok telan air liur bergelen)



gambar aku tak de tapi gambar tgn aku ade la, tgk tangan aku kat mna, kat bahu okeh.. sungguh CEK NAM kan.. tambah2 klu jumpa faraE, semua cerita kuar... 


penat wooo kenuri mcm ni, da semua masak seniri bukannye order katering, tapi org kampung berduyun dtg membantu dari pagi (time dorang dtg pagi wat keje aku pun tak bangun lagi (dasar pemalas), gigih kan org kg aku??).. tuh la klu duduk kampung, semua datang tolong... setaun sekali ingat nak wat kenuri mcm ni.. Insyaallah aku hanya mampu merancang.. tuhan yang tentukan.. niat da ade.. tak ruginye kita malah besar pahalanya..




Tiada ulasan: