Khamis, 24 Mei 2012

waterfront

nih antara tempat peberet kitaorng utk lepak tiap2 mlm sepanjang kitaorg kat kuching, mmg happening... WATERFRONT



nih permandangan waktu malam, sepanjang sg. ada gerai makan ngn gerai cenderamata, makanan kat sna nak kata murah tak jugak, lebih kurang KL je..



klu nak seberang sungai pun bole, seberang sungai pun byk sgt kedai makan, tapi menu lebih kurang sama je kat KL, aku asyik la oder mee kolok, sedap nyer..


nih jetty utk naik bot kecik ke seberang, korang kena tunggu kat sini, kdg2 da ada bot kecik yg siap2 menunggu, tapi klu korang tunggu pun x sampai 5 minit, datang la bot kecik tuh,



50 sen je tambang utk ke seberang sana, mulanya aku soh pak supian bg lebih, sian tgk pokcik tuh nak mendayung sampai ke seberang sana, tgh dok berbisik tuh aku dgr bunyi enjin bot, amboi moden rupanya, terus cancel nak byar tambang lebih..
bukan kejam tapi pecaya la tak panas punggung korang pun, tetiba da sampai, klu korang dok gelak2 tetiba aik da sampai?? hah gitu la situasinya, dekat je..

  

nampak khemah2 sepanjang sungai sarawak tuh? tuh la gerai makanan, byk kan..



nih la rupa bot kecik tuh, kebanyakannya pokcik2 yg da pencen bw bot..



tetiba ada gegaji atas kepala, x baik tau..



auuuuwwww takut naik bot, takut tenggelam



aku lupa nak amik gambar suasana mlm kat seberang sana,
aku lupa nak amik gambar gerai makanan yg bersepah di sepanjang sungai 
aku lupa nak amik gambar mee kolok peberet aku
aku mengharapkan cameraman yg tolong amikkan rupanya dia pun lupa mcm aku
semuanya kerana kami terlalu taksub ngan bot kecil itu..



aku amik gambar lesen ni, bukti bahawa bot yg aku naik selamat sbb drivernya berlesen dan berpengalaman..

2 ulasan:

aLyNnZ berkata...

ala..nak tgk cemaner ghupe mee kolok tu..mai citer lagik tmpt2 menarik kat sarawak..akak teringin tp rasa takut plak nak g sana..keta sewa murah ker mahal eh kat sana..

knp x bwk twin bersama..sure lebey seronok kan..

maszmadi berkata...

ni kira hanimun ke, mana kembar?.....