Sabtu, 22 Oktober 2011

bila da gemok

akhir2 nih emosi aku tak menentu, mcm2 aku pk, salah satunya.. ZAHRA- dia demam panas.. bila mlm jer demam.. mmg tak tido la aku kan, da 2 hari tak tido nih, pegi keje jalan mcm tak pijak tanah, kepala pusing.... pak supian da tak tercakap da.. hari2 dok bagi motivasi kat aku.. mmg mcm tuh ke ibu ibu di luar sana?? korang pun mcm aku ke?? ke aku saje terlebih risau bila anak tak sihat..

ape la yang aku melalut nih sebenarnya nak cite.. aku da gemok... horeeeeeee..
suke ker?? nyampah.... nyampah... nyampah... penah kah korang yg pompuan2 di luar sana terpikir.. utk sape kita nak kurus??? untuk sape kita nak cantik?? hah jawapannyer tentulah utk somi tersayang.. susahkan jadi pompuan nih, laki??? hmm..
aku: 'abg da gemok, perut da naik la'
pak supian: 'eh mana de, okeh jer, ensem per'

macam tuh la setiap kali aku cakap dia da gemok, tak nak ngaku tuh.. jadi, kaum ibu apa petua yg korang amalkan, mcm mna kekdahnyer nak kuruskan badan?? korang ada idea.. ??


sedih weh... aku tak nak terlambat, pastuh jadi mcm nih... malu........


^




^


tapi bila da kurus tuh tak nak la jadi mcm nih plak, dah mcm tengkorak idup rupanya...




makcik nih larat ker jalan?? da tinggal kulit, isi lemak semua da tak de... terlebih diet kot,, munkin dia diet ngan cara yang salah, mkn byk2 pastuh muntah kan.. bole mcam tuh???

nih ada cite skit nak kongsi: ada sorang mmbe laki nih, tegur aku da gemok, nak jer aku jawab 'pehal ngko, jaga hal bini ngko da la, apsal nak sibuk2 hal bini orang lak' hangin aku tau.. klu tegur ngan cara sopan aku okeh je... tapi siap gelak2, lam lif plak tuh... ingat aku tak de perasaan?? bodoh.. eh... sejak bila aku suka maki org lam blog nih??? larikkkk.... nati kena marah ngn pak supian.



note: tak pe slow2 okeh, usaha tangga kejayaan.. byk2 bersabar eja..

Tiada ulasan: