Isnin, 21 Januari 2013

iklan - BETOL ATAU BOHONG?

korang perasan tak sejak dua menjak ni banyak iklan yang x logik dan kelakar, aku kadang baca paper suka tgk iklan-iklan dalam tuh, ala iklan yang jual produk2 semua tuh, nak kuat la, nak lansing la, nak putih la... tapi yang kelakar tuh cara iklan tuh diterbitkan, ada ke klu nak dapat suami muda kena minum jus ni, klu usia 40an nak jadi 20an amalkan pil ni.. hah lebih kurang mcm tuh la iklan nye.. 

kita sebagai pengguna, pembeli kena la berhati2, jangan mudah tertipu atau percaya dengan iklan2 mcm tuh, apa yang perlu buat??? en. google kan ade... cuba check betul, adakah ubat2 tuh semua berkesan macam yang iklan tuh cakap.. okeh nih ade beberapa iklan yang aku amik dari paper... cuba korang tgk, kelakar kan...


nak dapat pucuk muda di usia emas minumlah dara sunti collogen


mana2 nenek yang nak kelihatan vogue silalah g beli jus ni


nak abang kuat, soh la abang puan2 minum nih.. ngaaaummm (sampai kembang pipi makcik nooo)


abang hebat mantap!!



masalahnye bole percaya ke semua ni, klu iya pun mujarab tak perlulah buat iklan yang macam ni, aku baca pun malu, isshhhhh macam tuh la klu masing2 berebut nak lariskan produk.. hebat betol la korang nih..







3 ulasan:

aLyNnZ berkata...

akak pun perasan iklan2 camtu..wat malu jew..pengeluar tak malu tp yg jadi model tu yg memalukan..huhu..

aslinda wati berkata...

tu la pasal..kelakarkan...buat org x nak beli jew produk tu..iklan biarlah bernas ckit...

anis hanis =D berkata...

betul tu... saye yg baru 18 tahun ni bace pun naik malu...
diorang pulak mcm x kisah je...
haaiisshh...